Nee, je NFG-registratie loopt altijd van 1 januari t/m 31 december. Dit is ook de termijn waarover je contributie betaalt. Je licentie loopt altijd tot 31 maart omdat wij de eerste maanden van het jaar nodig hebben om alle registerpunten te controleren en om nieuwe licenties uit te draaien. De reden dat jouw licentie geldig is t/m 31 maart is dus puur een administratieve reden.
Nadat je je bij de NFG hebt geregistreerd, kun je binnen enkele weken onze eerste factuur per mail tegemoet zien.
Wanneer je hebt gekozen voor een jaarbetaling zul je altijd begin januari onze jaarlijkse contributiefactuur ontvangen. Deze kun jij met de iDEAL-link overmaken óf wij incasseren het bedrag van jouw rekening als je ons hiervoor hebt gemachtigd.
Heb je gekozen voor termijnbetalingen, ook dan ontvang je begin januari een jaarfactuur. De maand- of kwartaalbedragen (afhankelijk van jouw keuze) worden van jouw rekening geïncasseerd. Voordat dit gebeurt, ontvang je van ons een paar dagen van te voren een e-mail als reminder.
Controleer ook altijd je spambox, daarin kunnen onze mails terechtkomen. Wij raden je aan de mails van de NFG te markeren als "velige afzender" om dit te voorkomen.
Wanneer je je bij de NFG registreert, wordt aan jou gevraagd of jij de afhandeling van klachten (volgens de
Wkkgz) via de NFG geregeld wilt hebben of dat jij dit wellicht al zelf geregeld hebt. Volgens de Wkkgz moet je in elk geval als hulpverlener in de zorg aangesloten zijn bij een erkende geschilleninstantie én je moet een klachtenfunctionaris hebben.
Maak je gebruik van onze Wkkgz-regeling, dan melden wij jou aan bij de CAMCoop. Nieuwe registerleden worden 1x per kwartaal aangemeld. Op de site van de
CAMCoop kun je je registratie aldaar controleren.
Zij zorgen voor een klachtenfunctionaris en via hen wordt je aangesloten bij de Geschillencommissie Complementaire Behandelvormen.
Op jouw persoonlijke pagina onder het blauwe tabblad "Downloads" vind je een schema waarin staat vermeld welke stappen jij bij een klacht moet doorlopen. Ook vind je hier een schema voor je cliënt. Dit schema voor de cliënt vind je ook terug op onze website op de pagina "
Niet tevreden over je hulpverlener". Wanneer je de Wkkgz-regeling via de NFG hebt afgesloten, dan moet je deze pagina aan jouw website linken zodat jouw cliënten altijd weten wat zij moeten doen bij een klacht.
Onze Wkkgz-regeling geldt niet voor aspirant-leden.
Voor informatie over het Tuchtrecht reglement verwijzen wij je naar het
protocol Tuchtrecht en het bijbehorende
reglement. NFG-registerleden geregistreerd bij de RBCZ vallen het onder het
TCZ
Wanneer jij de NFG hebt gemachtigd voor de Wkkgz-regeling, melden wij jou aan bij de
CAMCoop. Dit doen wij 1x per kwartaal. Nadat jij daar bent aangemeld, wordt jouw naam vermeld op de
NFG-pagina van de CAMCoop-site. Daar kun je via de zoekfunctie naar jouw eigen gegevens zoeken en een certificaat/bewijs van registratie downloaden.
Wij werken op dit gebied samen met
Logicare en
Evicare. Bij hen kun je om meer informatie vragen.