Onderzoek altijd eerst de reden van afwijzing. Dat kunnen er heel veel zijn;
- je hulpverlener is niet (meer) geregistreerd bij de NFG;
- je hulpverlener is niet geregistreerd bij de koepelorganisatie;
- de factuur voldoet niet aan de eisen van de zorgverzekeraar;
- je bent niet aanvullend verzekerd;
- de zorgverzekeraar erkent de NFG niet;
- de prestatie (behandeling) valt buiten het vergoedingenbeleid van de zorgverzekeraar;
- het maximale budget voor alternatieve zorg is verbruikt.
Op onze website vind je informatie over vergoedingsmogelijkheden.
Hier lees je o.a. welke zorgverzekeraars de NFG wel/niet erkennen. Ook kun je zien voor welke zorgverzekeraars het nodig is dat de hulpverlener is aangesloten bij de koepelorganisatie.
Bekijk of je met je hulpverlener tot een oplossing kunt komen. Zo niet, dan kan de hulpverlener altijd contact opnemen met het
NFG-secretariaat.