Je wordt door ons per mail uitgenodigd voor een afspraak. In deze mail zie je de data en tijdstippen dat de visiteur in jouw regio beschikbaar is.
Het is de bedoeling dat je hier dan zelf een keuze uitmaakt. Heb je geen mail ontvangen, check dan jouw persoonlijke pagina bij de tab afspraak visiteur.
Onze visiteurs proberen zo veel mogelijk data vooruit te plannen op afwisselende dagen. Omdat onze visiteurs veelal een eigen praktijk hebben, kan het zijn dat ze op een specifieke dag nooit bezoeken afleggen.
Is dit nou juist nét de dag dat jij tijd kan vrijmaken voor een bezoek, dan adviseren wij jou contact op te nemen met de NFG. Wij proberen dan samen tot een oplossing te komen.
Als je op de blauwe link van de dag met tijdstip hebt geklikt ontvang je automatisch een e-mail met daarin de bevestiging.
Let op of het bezoekadres (praktijkadres) klopt in de e-mail. Zo niet, dan verzoeken wij jou contact op te nemen met de NFG. In de e-mail staat tevens de link naar de vragenlijst waarvan wij verzoeken deze zo spoedig mogelijk in te vullen.
Het is mogelijk dat een visiteur langere tijd afwezig is en geen nieuwe data heeft ingevoerd waarop hij/zij beschikbaar is.
Wij willen onze registerleden niet overspoelen met mailtjes vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om data te vermelden op de persoonlijke pagina onder de tab: afspraak visiteur.
Voor de bijdragen verwijzen wij jou graag naar onze website: https://www.de-nfg.nl/bijdragen.html De bijdrage in de kosten zijn voor de (reis)kosten van de visiteur en het bouwen/onderhouden van het planningsysteem (IT).
Het doorberekenen van visitatiekosten is binnen onze branche zeer gebruikelijk en vanwege de vergaande automatisering die wij hebben weten door te voeren zijn onze kosten een stuk lager dan bij andere beroepsorganisaties.
Nadat de visiteur bij je langs is geweest, kun je de nota via de mail tegemoet zien. Let op; deze kan ook in je spambox terechtkomen.
De NFG visiteert haar registerleden één keer in de drie jaar.
Omdat je voor het bezoek de vragenlijst hebt ingevuld en de visiteur deze van te voren doorneemt, hoeft een bezoek niet langer te duren dan een half uur/ maximaal 45 minuten.
Heb jij een verslag van een visitatiebezoek door een door ons erkend visitatiebureau (welke niet ouder is dan drie jaar), dan kunnen wij dit accepteren. Wij ontvangen graag een kopie van het verslag om te bewaren in jouw dossier.
Dit is helaas niet mogelijk. De vragenlijst gaat over de volgende onderwerpen: Bereikbaarheid, accommodatie, informatieverstrekking, behandeling (dossiers, evaluatie, facturen etc.).
Deze vind je onder de downloads op jouw persoonlijke pagina.
Als je een afspraak hebt gemaakt ontvang je een uitgebreide vragenlijst. Dit is tevens een voorbereiding op het bezoek. De visiteur zal de vragen met jou doornemen en aangeven welke aandachtspunten er zijn.
Nadat de visiteur op bezoek is geweest vult hij zijn bevindingen in op de door jou ingevulde vragenlijst. Deze ontvang je digitaal na ongeveer één à twee weken.
Om de kosten van visitatie zo laag mogelijk te houden werken wij met een geautomatiseerd systeem waarin een logische route voor de visiteur wordt gepland.
Het uitvallen van een afspraak is voor de visiteur dus erg vervelend. Alleen bij zeer dringende redenen kan de afspraak uiterlijk 48 uur van te voren afgezegd worden.
Wij verzoeken jou direct contact op te nemen met de NFG via telefoonnummer: 0592-820030 óf 06-22035613.
Stel, je bent niet in de gelegenheid om een visiteur te ontvangen, dan adviseren wij jou contact op te nemen met de NFG. Samen kijken wij dan naar een oplossing.
Wij bespreken met jou de vragenlijst die je van te voren toegestuurd hebt gekregen. Deze lijst is niet in te zien van te voren.
De onderwerpen die zoal aan bod komen zijn:
Bereikbaarheid, accommodatie, informatieverstrekking, behandeling (dossiers, evaluatie, facturen etc.).