Zoals bekend visiteert de NFG o.a. d.m.v. het inzetten van een mystery caller. Deze mystery caller heeft een aantal zaken geconstateerd die wij graag met jullie willen delen.
Voordat onze mystery calller telefonisch contact legt, bezoekt hij, net zoals veel cliënten dat zullen doen, eerst de website van de betreffende hulpverlener. Daarbij is opgevallen dat er toch nog steeds een aantal hulpverleners zijn die geen website hebben. In enkele gevallen werkt de site slecht en te vaak is geconstateerd dat de informatie op de site niet meer klopt en verouderd is.
Daarnaast is opgevallen dat, wanneer de hulpverlener de telefoon niet kan opnemen, er lang niet altijd een mogelijkheid is tot het inspreken van een bericht zodat de cliënt kan worden teruggebeld. En wanneer dit wél het geval is en de mysterycaller een bericht heeft achtergelaten, is het te vaak gebeurd dat hij niet is teruggebeld.
In ongeveer 40% van de gepleegde telefoontjes is onze mysterycaller tegen één of meer van bovengenoemde zaken aangelopen. Dit betekent dat jullie potentiële cliënten hier ook tegenaan zullen lopen.
Wij adviseren jullie dan ook dringend om jullie website, voicemail en bereikbaarheid regelmatig zelf goed te onderzoeken en te verbeteren/aan te passen daar waar mogelijk en nodig.
Wachtwoord vergeten? |